Biosociální základ kolektivního šumění: Experimentální antropologická studie rituálu vycházejícího z ohně

o ~ RITUAL ~ o

abstraktné:

Už dlho sa predpokladá, že kolektívne rituály zohrávajú úlohu pri zvyšovaní sociálnej asimilácie a vytváraní emocionálnych väzieb medzi členmi skupiny. Émile Durkheim opísal pocit spolupatričnosti a emocionálneho vyrovnania spôsobeného rituálnou účasťou, ktorú nazval „kolektívne šumenie“. Aj keď táto predstava informovala generácie antropológov, bolo ťažké ich kvantifikovať, zatiaľ čo o fyziologických mechanizmoch, ktoré sú základom tohto účinku, je málo známe. V nedávnej terénnej štúdii sme použili fyziologické merania popri tradičných etnografických metódach na operatizáciu a kvantifikáciu tohto pojmu. Diskutujem o dôsledkoch týchto zistení a použití laboratórnych metód v terénnom výskume.

Definice rituálu v sociologii

od Ashley Crossman Aktualizováno 30. června 2019

Ritualismus je koncept vyvinutý americkým sociologem Robertem K. Mertonem jako součást jeho teorie strukturních kmenů. Odkazuje na běžnou praxi procházení pohyby každodenního života, i když člověk nepřijímá cíle nebo hodnoty, které jsou s těmito praktikami v souladu.

Ritualismus jako reakce na strukturální napětí

Merton, důležitá postava rané americké sociologie, vytvořil to, co je v této disciplíně považováno za jednu z nejdůležitějších teorií deviace. Mertonova [teorie strukturálních napětí][] uvádí, že lidé zažívají napětí, když společnost neposkytuje adekvátní a schválené prostředky pro dosažení kulturně vážených cílů. Podle Mertonova názoru lidé tyto podmínky buď přijímají a jdou s nimi, nebo je nějakým způsobem zpochybňují, což znamená, že myslí nebo jednají způsoby, které vypadají odchylně od kulturních norem .

Teorie strukturních kmenů odpovídá za pět odpovědí na takové kmeny, z nichž jeden je rituál. Mezi další reakce patří shoda, která zahrnuje neustálé přijímání cílů společnosti a pokračující účast na schválených prostředcích, jimiž se jich má dosáhnout. Inovace zahrnuje přijetí cílů, ale odmítnutí prostředků a vytvoření nových prostředků. Retreatism označuje odmítnutí jak cílů, tak prostředků, a vzpoura nastane, když jednotlivci odmítnou oba, a pak vytvoří nové cíle a prostředky, které mají sledovat.

Podle Mertonovy teorie dochází k rituálu, když člověk odmítá normativní cíle své společnosti, ale přesto se nadále účastní prostředků k jejich dosažení. Tato reakce zahrnuje odchylku ve formě odmítnutí normativních cílů společnosti, ale v praxi se neodchýlí, protože osoba nadále jedná způsobem, který je v souladu s jejich sledováním.

Jedním z běžných příkladů ritualismu je situace, kdy lidé nepřijímají cíl dosáhnout ve společnosti dobrým výkonem ve své kariéře a vydělávat co nejvíce peněz. Mnozí o tom často uvažovali jako o americkém snu, stejně jako Merton, když vytvořil svou teorii strukturálního napětí. V současné americké společnosti si mnozí uvědomili, že silná ekonomická nerovnost je normou, že většina lidí ve skutečnosti ve svém životě nezažívá sociální mobilitu a že většina peněz je vydělána a ovládána velmi malou menšinou bohatých jednotlivců.

Ti, kdo vidí tento ekonomický aspekt reality a rozumějí mu, a ti, kteří prostě neoceňují ekonomický úspěch, ale rámují úspěch jiným způsobem, odmítnou cíl lezení po ekonomickém žebříčku. Většina z nich se přesto bude nadále chovat tak, aby dosáhla tohoto cíle. Většina z nich stráví většinu času prací, mimo své rodiny a přátele a možná se dokonce pokusí získat status a vyšší plat v rámci svých profesí, přestože konečný cíl odmítají.„Procházejí pohyby“ toho, co se očekává snad proto, že vědí, že je to normální a očekávané, protože nevědí, co jiného dělat se sebou samými, nebo protože nemají žádnou naději nebo očekávání změny ve společnosti.

Nakonec, ačkoli rituál pramení z nespokojenosti s hodnotami a cíli společnosti, snaží se zachovat status quo udržováním běžných každodenních praktik a chování na místě. Pokud o tom přemýšlíte na chvíli, pravděpodobně existuje několik způsobů, jak se ve svém životě angažujete v rituálu.

Jiné formy rituálu

Forma rituálu, kterou popsal Merton ve své teorii strukturních kmenů, popisuje chování mezi jednotlivci, ale sociologové také identifikovali jiné formy rituálu. Například sociologové také uznávají politický rituál, ke kterému dochází, když se lidé účastní politického systému hlasováním, přestože věří, že systém je rozbitý a nemůže skutečně dosáhnout svých cílů.

Rituál je běžný v byrokracii, kde členové organizace dodržují přísná pravidla a postupy, i když to často odporuje jejich cílům. Sociologové to nazývají „byrokratickým rituálem“.

Antropolog vysvětluje, proč milujeme sváteční rituály a tradice

.

Dimitris Xygalatas,

University of Connecticut

12. prosince 2017 7.01 hodin EST

Pouhá myšlenka na sváteční tradice přináší úsměvy tváří většiny lidí a vyvolává pocity sladkého očekávání a nostalgie. Můžeme téměř cítit ty svíčky, ochutnat ta speciální jídla, slyšet ty známé písně v našich myslích.

Rituál označuje některé z nejdůležitějších okamžiků našeho života, od osobních milníků, jako jsou narozeniny a svatby, po sezónní oslavy, jako jsou Díkůvzdání a náboženské svátky, jako jsou Vánoce nebo Chanuka. A čím důležitější je ten okamžik, tím je rituál.

Prázdninové rituály propukají smyslovým průvodem. Tyto (často zcela doslovné) zvonky a píšťalky signalizují všem našim smyslům, že se nejedná o běžnou příležitost – je to plná významu a významu. Takové smyslové nadšení pomáhá vytvářet trvalé vzpomínky na tyto příležitosti a označuje je v naší paměti jako zvláštní události, které si zasluhují péči.

Ve skutečnosti existuje mnoho důvodů, proč si ceníme rodinné rituály. Výzkumy ukazují, že mohou poskytovat různé psychologické výhody, pomáhají nám bavit se, spojit se s blízkými a odpočinout si od každodenního grindu.

Úzkostný nárazník

Každodenní život je stresující a plný nejistoty. Zvláštní čas roku, kdy přesně víme, co dělat, způsob, jakým jsme to vždy dělali, poskytuje pohodlný pocit struktury, kontroly a stability.

Dovolená toast může mít zvláštní váhu. Diane Cordell

Od přednesu požehnání až po zvednutí sklenice na přípitek, jsou sváteční tradice plné rituálů. Laboratorní experimenty a terénní studie ukazují, že strukturované a opakující se akce zapojené do takových rituálů mohou působit jako nárazník proti úzkosti tím, že činí náš svět předvídatelnějším místem .

Mnoho z těchto rituálů lze samozřejmě provádět i jindy v průběhu celého roku. Ale během prázdnin se stávají smysluplnějšími. Jsou drženi na zvláštním místě (rodinný dům) a se speciální skupinou lidí (naši nejbližší příbuzní a přátelé). Z tohoto důvodu cestuje během prázdnin na konci roku více lidí než kdykoli jindy. Shromáždění z vzdálených míst pomáhá lidem nechat své starosti pozadu a zároveň jim umožňuje znovu se spojit s rodinnými tradicemi, které byly oceněny časem.

Šťastná jídla

Bez slavnostního jídla by žádná tradice prázdnin nebyla úplná. Od doby, kdy se první lidé shromáždili kolem ohně, aby pečili svůj lov, bylo vaření jednou z definujících vlastností našeho druhu.

Dlouhé hodiny strávené v kuchyni a jídelně při přípravě a konzumaci prázdninových jídel mají stejné společenské funkce jako krby našich předků. Sdílení slavnostního jídla symbolizuje komunitu, spojuje celou rodinu kolem stolu a vyhlazuje cestu pro konverzaci a spojení.

Všechny kultury mají rituály, které se točí kolem přípravy jídla a jídla. Židovská tradice diktuje, že veškeré jídlo musí být vybráno a připraveno podle specifických pravidel (Kosher). V některých částech Blízkého východu a Indie musí být k jídlu používána pouze pravá ruka. A v mnoha evropských zemích je důležité zamykat oči při přípravě toastů, aby se zabránilo sedmi letům špatného sexu.

Zvláštní příležitosti samozřejmě vyžadují speciální jídlo. Většina kultur si proto vyhrazuje svá nejlepší a nejkomplikovanější jídla na nejdůležitější svátky. Například na Mauriciu slouží tamilští hinduisté pestrým „sedmi směnám“ sedmi směnám na závěr festivalu Thaipussam kavadi a v Řecku se rodiny společně sejdou na Velikonočním rožni celé prase. A tyto recepty často obsahují nějaké tajné ingredience – nejen kulinářské, ale také psychologické.

Výzkum ukazuje, že provádění rituálu před jídlem zlepšuje stravovací zážitek a způsobuje, že jídlo (i jen prostá mrkev!) Je chutnější. Jiné studie zjistily, že když se děti podílejí na přípravě jídla, jídlo si více užívají a že čím déle trávíme přípravou jídla, tím více si ho vážíme . Tímto způsobem práce a fanfáry spojené s prázdninovými jídly prakticky zaručují lepší gastronomický zážitek.

Sdílení je péče

Během prázdnin je běžné vyměňovat dárky. Z racionálního hlediska by se to mohlo zdát zbytečné, v nejlepším případě recyklovat zdroje nebo, v nejhorším případě, plýtvat. Nepodceňujte však význam těchto výměn. Antropologové poznamenali, že v mnoha společnostech hraje ritualizované dárcovství zásadní roli při udržování sociálních vazeb vytvářením sítí vzájemných vztahů.

Dárky pod stromem mohou být klíčovou součástí vánočních oslav.

Dnes si mnoho rodin navzájem dává seznamy požadovaných dárků na svátky. Brilantnost tohoto systému spočívá právě ve skutečnosti, že většina lidí nakonec dostane to, co by si koupili – peníze se recyklují, ale každý si stále užívá uspokojení z dávání a přijímání dárků.

A protože se jedná o zvláštní období roku, můžeme si dokonce dovolit nějakou shovívavost bez viny. V loňském roce jsme s manželkou viděli ozdobný kávovar, který se nám opravdu líbil, ale rozhodli jsme se, že je to příliš drahé. Ale v prosinci jsme se vrátili a koupili jsme to jako společný dárek a souhlasili jsme s tím, že to bylo v pořádku trochu utrácet na prázdniny.

Rodina věcí je vyrobena

Nejdůležitější funkcí prázdninových rituálů je jejich role při udržování a posilování rodinných vazeb. Ve skutečnosti pro příbuzné, kteří žijí daleko od sebe, mohou být sváteční rituály lepidlem, které drží rodinu pohromadě.

Rituál je mocným znakem identity a členství ve skupině. Některé z mých vlastních terénních studií zjistily, že účast v kolektivních rituálech vytváří pocity sounáležitosti[] a [zvyšuje štědrost vůči ostatním členům skupiny. Není tedy žádným překvapením, že trávení prázdnin se zetěmi poprvé je často považováno za obřad průchodu – znamení skutečného členství v rodině.

Prázdninové tradice jsou zvláště důležité pro děti. Výzkum ukazuje, že [děti, které se účastní skupinových rituálů, se][děti_ které se účastní skupinových rituálů_ se] stávají silněji spojenými se svými vrstevníky. Navíc se zdá, že mít více pozitivních vzpomínek na rodinné rituály je spojeno s pozitivnějšími interakcemi s vlastními dětmi .

Rituály a tradice mohou pomoci, aby naše vzpomínky na dovolenou byly dobré. Darren Coleshill na Unsplash

Prázdninové rituály jsou perfektním receptem na harmonii rodiny. Jistě, možná budete muset vzít tři lety, abyste se tam dostali, a téměř jistě budou zpožděni. A váš strýc se musí opít a znovu zahájit politický argument se svým zetěm. Podle laureáta Nobelovy ceny Daniel Kahnemana je však nepravděpodobné, že by to pokazilo celkovou zkušenost.

Výzkum Kahnemana ukazuje, že když vyhodnocujeme minulé zkušenosti, máme tendenci si pamatovat nejlepší okamžiky a poslední okamžiky a věnovat malou pozornost všem ostatním. Toto pravidlo se nazývá „pravidlo nejvyšší – pravidlo úrovně“ .

Jinými slovy, naše vzpomínka na rodinnou dovolenou bude většinou sestávat ze všech rituálů (radostných i hloupých), dobrého jídla, dárků a poté, co se na konci noci obejme všichni na rozloučenou (poté, co se váš strýc domluví se svým synem) -v právu). Až se vrátíte domů, budete se na co těšit na příští rok.

Co dělá Vánoce tak zvláštními

od Ph.D. Nicki Lisa Cole Ph.D. Aktualizováno 5. listopadu 2019

Vánoce jsou milovanou dovolenou , a to z dobrého důvodu. Je to čas večírků, chutných sezónních nápojů, hodování, dárků a pro mnohé čas návratu domů, ale pod povrchem slavnosti se děje dost sociologicky řečeno. Co dělá Vánoce tak dobrým pro tolik lidí a pro ostatní?

Sociální hodnota rituálů

Klasický sociolog Émile Durkheim může pomoci objasnit tyto otázky. Durkheim jako funkcionář vyvinul stále široce používanou teorii pro vysvětlení toho, co drží společnost a sociální skupiny pohromadě prostřednictvím studia náboženství. Durkheim identifikoval klíčové aspekty náboženské struktury a účasti, které dnes sociologové aplikují na společnost obecně, včetně role rituálů při sdružování lidí kolem sdílených praktik a hodnot; způsob účasti na rituálech znovu potvrzuje sdílené hodnoty, a tak znovu potvrzuje a posiluje sociální pouta mezi lidmi (nazýval tuto solidaritu); a zkušenost „kolektivního [šumění“][šumění]“, ve kterém sdílíme pocity vzrušení a jsou sjednoceni ve zkušenosti spoluúčasti na rituálech. V důsledku těchto věcí se cítíme spojeni s ostatními, pocit sounáležitosti a společenský řád, jak existuje, nám dává smysl. Cítíme se stabilní, pohodlní a bezpeční.

Světské vánoční rituály

Vánoce jsou samozřejmě křesťanským svátkem, který mnozí slaví jako náboženský svátek s náboženskými rituály, hodnotami a vztahy. Toto schéma pro pochopení toho, co drží společnost pohromadě, platí také pro Vánoce jako světský svátek.

Začněme tím, že zhodnotíme rituály zapojené do jedné z oslav: zdobení, často spolu s blízkými; používání sezónních a prázdninových témat; vaření jídel a pečiva; házení a účast na večírcích; výměna dárků; zabalení a otevření těchto darů; přivést děti k návštěvě Santa Claus; pozorování Santa na Štědrý den; nechat mu mléko a sušenky; zpívat vánoční koledy; zavěšené punčochy; sledovat vánoční filmy a poslouchat vánoční hudbu; vystupování na vánočních průvodech; a účast na bohoslužbách.

Proč na tom záleží? Proč se na ně těšíme s takovou vášní a očekáváním? Protože to, co dělají, je, že nás spojuje s lidmi, které máme drahá, a dává nám příležitost znovu potvrdit naše sdílené hodnoty. Když se společně účastníme rituálů, voláme na povrch interakcí hodnoty, které je podporují. V tomto případě můžeme identifikovat hodnoty, které jsou základem těchto rituálů, jako význam rodiny a přátelství , pospolitosti, laskavosti a velkorysosti. To jsou hodnoty, které podstupují také nejoblíbenější vánoční filmy a písně.Spojením těchto hodnot prostřednictvím účasti na vánočních rituálech znovu potvrzujeme a posilujeme naše sociální vazby se zúčastněnými.

Kouzlo Vánoc

To je kouzlo Vánoc: vykonává pro nás velmi důležitou společenskou funkci. Cítíme, že jsme součástí kolektivu, ať už se jedná o příbuzného nebo vybranou rodinu. A jako sociální bytosti je to jedna z našich základních lidských potřeb. To dělá to, co z něj dělá takový zvláštní čas roku, a proč, pro některé, pokud toho nedosáhneme v době Vánoc, může to být skutečný sestup.

Je snadné se zabalit do lovu dárků, touhy po novém zboží a příslibu uvolnění a párty v tomto ročním období. Je proto důležité si uvědomit, že Vánoce budou nejpříjemnější, když jsou navrženy tak, aby podporovaly soudržnost a sdílení a opětovné potvrzení pozitivních hodnot, které nás spojují. Tyto materiální věci jsou opravdu docela vedlejší k těmto důležitým sociálním potřebám.

The Fire-Walker High: Afektivní a fyziologické reakce v extrémním kolektivním rituálu

Abstraktní

Jak se lidé cítí během extrémních kolektivních rituálů? Přes dlouhodobé spekulace se několik studií pokusilo kvantifikovat rituální zážitky. Pomocí nového designu pre / post jsme kvantifikovali fyziologické fluktuace (srdeční frekvence) a self-nahlášené afektivní stavy z kolektivního ohnivého rituálu v mauritské hindské komunitě. Konkrétně jsme porovnávali změny v úrovni štěstí, únavy a reaktivity srdeční frekvence u vysoce postavených účastníků (oheň chodci), nízkořadých účastníků (neoheň chodící účastníci s rodinnými vazbami na oheň chodce) a diváky (nesouvisející) / neznámé hasičům). Zjistili jsme, že požární chodci zažili nejvyšší nárůst srdeční frekvence a hlásili větší štěstí po rituálu ve srovnání s nízkořadými účastníky a diváky. Nízkořadoví účastníci hlásili zvýšenou únavu po rituálu ve srovnání s ohňovými chodci i diváky, což naznačuje empatické identifikační efekty. Proto může být svědectví rituálního utrpení milovaných více vyčerpávající než zažívání utrpení. Tato zjištění ukazují, že úroveň rituálního zapojení je důležitá pro utváření afektivních odpovědí na kolektivní rituály. Trvání rituálního utrpení je spojeno s větším štěstím, zatímco pozorování vytrvalého utrpení je rituální utrpení spojeno s větší únavou po obřadu. Tato zjištění ukazují, že úroveň rituálního zapojení je důležitá pro utváření afektivních odpovědí na kolektivní rituály. Trvání rituálního utrpení je spojeno s větším štěstím, zatímco pozorování vytrvalého utrpení je rituální utrpení spojeno s větší únavou po obřadu. Tato zjištění ukazují, že úroveň rituálního zapojení je důležitá pro utváření afektivních odpovědí na kolektivní rituály. Trvání rituálního utrpení je spojeno s větším štěstím, zatímco pozorování vytrvalého utrpení je rituální utrpení spojeno s větší únavou po obřadu.

o ~ O ~ o

daší studium a reference

Trial by fire

https://aeon.co/essays/how-extreme-rituals-forge-intense-social-bonds

Zkouška ohněm

The Primordial Reason People Need to Party

https://www.thecut.com/2016/08/primordial-reason-people-need-to-party.html

Prvotní důvod, který lidé potřebují na párty

Emile Durkheim: religion – the very idea, part 3: ritual, ancient and modern

https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/dec/24/emile-durkheim-religion-ritual-ancient-modern

Emile Durkheim: náboženství – samotný nápad, část 3: rituál, starověký a moderní

The biosocial basis of collective effervescence: An experimental anthropological study of a fire-walking ritual.

https://journals.equinoxpub.com/index.php/FIR/article/view/16687

Biosociálny základ kolektívneho šumenia: Experimentálna antropologická štúdia rituálu vychádzajúceho z ohňa.

Collective effervescence

https://en.wikipedia.org/wiki/Collective_effervescence

Kolektivní šumění

Definition of Ritualism in Sociology

https://www.thoughtco.com/ritualism-3026527

Definice rituálu v sociologii

An anthropologist explains why we love holiday rituals and traditions.

https://theconversation.com/an-anthropologist-explains-why-we-love-holiday-rituals-and-traditions-88462

Antropolog vysvětluje, proč milujeme sváteční rituály a tradice

What Makes Christmas So Special

https://www.thoughtco.com/social-value-of-christmas-3026090

Co dělá Vánoce tak zvláštními

Explaining effervescence: Investigating the relationship between shared social identity and positive experience in crowds

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02699931.2015.1015969

Vysvětlení efervescence: Zkoumání vztahu mezi sdílenou sociální identitou a pozitivními zkušenostmi v davu

https://doi.org/10.1080/02699931.2015.1015969

– full:

The Fire-Walker’s High: Affect and Physiological Responses in an Extreme Collective Ritual

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0088355

The Fire-Walker High: Afektivní a fyziologické reakce v extrémním kolektivním rituálu

– book:

Christmas In Ritual and Tradition, Christian and Pagan by Clement A. Miles Published by T. Fisher Unwin 1912

https://www.gutenberg.org/files/19098/19098-h/19098-h.htm

Vánoce v rituálu a tradici, Christian a Pagan. Clement A. Miles, Vydalo T. Fisher Unwin 1912

– full:

The sacred and the holy – from around 1917 to today

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0048721X.2017.1377887?src=recsys

Posvátný a svatý – od roku 1917 do současnosti

https://doi.org/10.1080/0048721X.2017.1377887

Can governments create ‘collective effervescence’ in their citizens? And should they?

https://emotionsblog.history.qmul.ac.uk/2015/03/can-governments-create-durkheims-collective-effervescence/

Mohou vlády u svých občanů vytvořit „kolektivní šumění“? A měli by?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

The maximum upload file size: 256 MB. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image